Ramowy rozkład dnia

w żłobku

6:30 – 8:00 / Schodzenie się dzieci

  • Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunów
  • Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe
  • Prace porządkowe na sali

8:00 – 8:30 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne

8:30 – 8:45 / Śniadanie

8:45 – 9:00 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne

9:00 – 10:00 / Bo fantazja jest od tego żeby bawić się na całego (Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze przyrodniczej, plastycznej, muzycznej, zabawy ruchowe, zabawy tematyczne, spacer lub zabawy na placu zabaw)

10:00 – 10:15 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne

10:15 – 10:30 / Drugie śniadanie

10:30 – 11:00 / Zabawy dywanowe w wybranych kącikach tematycznych

11:00 – 11:30 / Obiad – pierwsze danie

11:30 – 13:00 / Ah śpij bo właśnie… Przygotowanie do drzemki -leżakowanie, bajkoterapia

13:00 – 13:15 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne

13:15 – 13:45 / Obiad – drugie danie

13:45 – 14:45 / Zabawy i zajęcia w sali

14:30 – 14:45 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne

14:45 – 15:15 / Podwieczorek

15:00 – 17:00 / Zabawy swobodne pod opieką opiekunów (Zabawy w grupach, zabawy zgodne zainteresowaniem dziecka). Rozchodzenie się dzieci do domu.

w przedszkolu

6:30 – 8:00 / Schodzenie się dzieci

  • zabawy twórcze/dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/,
  • praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
  • przygotowanie pomocy do zajęć.

8:30 – 8:35 / Przygotowanie do śniadania (czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.)

8:35 – 8:50 / Śniadanie (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku)

8:50 – 9:00 / Czynności higieniczne (mycie rąk i twarzy po śniadaniu)

9:00 – 10:00 / Zintegrowana działalność edukacyjna w określonych obszarach, zgodnych z realizowaną podstawą programową

  • edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
  • edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
  • edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości,
  • zajęcia sportowe.

10:00 – 10:15 / Drugie śniadanie (kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych)

10:15 – 10:30 / Czynności higieniczne (mycie rąk i twarzy po śniadaniu)

10:30 – 11:45 / Aktywność jednolita i zróżnicowana. Inspirowana przez nauczyciela/ w sali lub ogrodzie:

  • zabawy i gry sportowe/ ćwiczenia kształtujące postawę,
  • spacery i wycieczki/ obserwacje przyrodnicze,
  • imprezy okolicznościowe,
  • zajęcia dodatkowe.

11:45 – 12:00 / Przygotowania do obiadu (doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience)

12:00 – 12:30 / Obiad 

  • ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
  • wyrabianie nawyku zdrowego odżywania się.

12:30 – 12:40 / Czynności higieniczne (mycie rąk i twarzy po obiedzie oraz przebieranie splamionej odzieży)

12:40 – 14:25 / Odpoczynek poobiedni 

Młodsze dzieci:

  • spanie/leżakowanie/słuchanie muzyki relaksacyjnej.

Starsze dzieci:

  • zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
  • kontynuacja zajęć edukacyjnych inicjowanych przez nauczyciela,
  • praca indywidualna/ zespołowa w sali,
  • zajęcia dodatkowe.

14:25 – 14:30 / Przygotowanie do podwieczorku

14:30 – 14:45 / Podwieczorek (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku)

14:45 – 15:15 / Bajkoterapia

15:15 – 17:00 / Zabawy stymulujące aktywność dziecka

  • integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
  • praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka,
  • kompensowanie deficytów rozwojowych,
  • praca z dzieckiem zdolnym,
  • obserwacje przyrodnicze /w Sali i w ogrodzie/.