Ramowy rozkład dnia
w żłobku
6:30 – 8:00 / Schodzenie się dzieci
- Zabawy indywidualne w kącikach zainteresowań pod opieką opiekunów
- Zabawy integracyjne, zabawy ruchowe
- Prace porządkowe na sali
8:00 – 8:30 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne
8:30 – 8:45 / Śniadanie
8:45 – 9:00 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne
9:00 – 10:00 / Bo fantazja jest od tego żeby bawić się na całego (Zajęcia dydaktyczne wspomagające rozwój w sferze przyrodniczej, plastycznej, muzycznej, zabawy ruchowe, zabawy tematyczne, spacer lub zabawy na placu zabaw)
10:00 – 10:15 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne
10:15 – 10:30 / Drugie śniadanie
10:30 – 11:00 / Zabawy dywanowe w wybranych kącikach tematycznych
11:00 – 11:30 / Obiad – pierwsze danie
11:30 – 13:00 / Ah śpij bo właśnie… Przygotowanie do drzemki -leżakowanie, bajkoterapia
13:00 – 13:15 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne
13:15 – 13:45 / Obiad – drugie danie
13:45 – 14:45 / Zabawy i zajęcia w sali
14:30 – 14:45 / Czynności pielęgnacyjno – higieniczne
14:45 – 15:15 / Podwieczorek
15:00 – 17:00 / Zabawy swobodne pod opieką opiekunów (Zabawy w grupach, zabawy zgodne zainteresowaniem dziecka). Rozchodzenie się dzieci do domu.
w przedszkolu
6:30 – 8:00 / Schodzenie się dzieci
- zabawy twórcze/dydaktyczne, tematyczne, konstrukcyjne/,
- praca indywidualna, wspierająca rozwój dziecka,
- przygotowanie pomocy do zajęć.
8:30 – 8:35 / Przygotowanie do śniadania (czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.)
8:35 – 8:50 / Śniadanie (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku)
8:50 – 9:00 / Czynności higieniczne (mycie rąk i twarzy po śniadaniu)
9:00 – 10:00 / Zintegrowana działalność edukacyjna w określonych obszarach, zgodnych z realizowaną podstawą programową
- edukacja zdrowotna, przyrodnicza, ekologiczna,
- edukacja językowa, matematyczna, artystyczna,
- edukacja społeczna, wprowadzanie w świat wartości,
- zajęcia sportowe.
10:00 – 10:15 / Drugie śniadanie (kształtowanie właściwych nawyków żywieniowych)
10:15 – 10:30 / Czynności higieniczne (mycie rąk i twarzy po śniadaniu)
10:30 – 11:45 / Aktywność jednolita i zróżnicowana. Inspirowana przez nauczyciela/ w sali lub ogrodzie:
- zabawy i gry sportowe/ ćwiczenia kształtujące postawę,
- spacery i wycieczki/ obserwacje przyrodnicze,
- imprezy okolicznościowe,
- zajęcia dodatkowe.
11:45 – 12:00 / Przygotowania do obiadu (doskonalenie czynności samoobsługowych w szatni i łazience)
12:00 – 12:30 / Obiad
- ćwiczenie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami,
- wyrabianie nawyku zdrowego odżywania się.
12:30 – 12:40 / Czynności higieniczne (mycie rąk i twarzy po obiedzie oraz przebieranie splamionej odzieży)
12:40 – 14:25 / Odpoczynek poobiedni
Młodsze dzieci:
- spanie/leżakowanie/słuchanie muzyki relaksacyjnej.
Starsze dzieci:
- zajęcia i zabawy wyciszające, ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie bajek,
- kontynuacja zajęć edukacyjnych inicjowanych przez nauczyciela,
- praca indywidualna/ zespołowa w sali,
- zajęcia dodatkowe.
14:25 – 14:30 / Przygotowanie do podwieczorku
14:30 – 14:45 / Podwieczorek (kształcenie nawyku estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłku)
14:45 – 15:15 / Bajkoterapia
15:15 – 17:00 / Zabawy stymulujące aktywność dziecka
- integracyjne, tematyczne, ruchowe, dydaktyczne,
- praca indywidualna wspomagająca rozwój dziecka,
- kompensowanie deficytów rozwojowych,
- praca z dzieckiem zdolnym,
- obserwacje przyrodnicze /w Sali i w ogrodzie/.